Nors mokinių rudens atostogos jau senokai baigėsi, mes vis dar prisimename jas. Laukėme atostogų su nekantrumu, nes buvo suplanuota trijų dienų kelionė į Taliną ir Helsinkį.

Pirmą atostogų dieną anksti ryte mūsų autobusas iš mokyklos kiemo pajudėjo Estijos link. Pakeliui į Taliną aplankėme barono Miunhauzeno muziejų, kur buvo galima pamatyti eksponatų iš didžiojo nuotykių mėgėjo gyvenimo, stebėti filmuką apie barono nuotykius. Po pietų mes jau buvome Taline ir pradėjome ekskursiją po senamiestį. Čia gėrėjomės Domo katedra, nuo apžvalgos aikštelės atsivėrė įspūdingas vaizdas į Talino įlanką, jūrų uostą. Prieš mus išsirikiavo miesto sienos bokštai. ,,Ilgąja koja“ nusileidome nuo Tompea kalvos į rotušės aikštę, kur mus pasitiko senieji pirklių namai ir vaistinė bei miestą saugantis Vana Tomos rotušės bokštas.

Antrą dieną po pusryčių viešbutyje keltu išplaukėme į Suomijos sostinę- Helsinkį. Šiame mieste pirmiausiai aplankėme mokslo ir technikos muziejų „Heureka“, po to – originalų paminklą suomių muzikos genijui J. Sibelijui. Pažintinės ekskursijos po baltąjį šiaurės miestą metu pamatėme paminklą imperatoriui Aleksandrui II, Suomijos parlamento rūmus, miesto katedrą. Labai įspūdinga ir unikali granitinėje uoloje iškalta Tempeliaukio bažnyčia mus pasitiko jaukumu ir šiluma. Vakare keltu išplaukėme į Taliną, ryte palikę savo kajutes ir papusryčiavę vykome į Talino jūrų muziejų. Tai Talino uosto krantinėje duris atvėręs interaktyvus muziejus- kitoks nei lietuviškas Jūrų muziejus Smiltynėje. Didžiausias dėmesys šiame muziejuje skiriamas laivybai, jos istorijai ir dabarčiai. Vos pravėręs muziejaus  duris pasijunti tarsi po vandeniu. Efektą stiprina ir sklindantys garsai. Muziejaus pasididžiavimas – povandeninis laivas „Lembit“, pastatytas 1935 m. Anglijoje. Mes galėjome pasidairyti po 600 tonas sveriančio laivo vidų, pamatyti,  kokiomis sąlygomis gyveno jūreiviai, išvysti autentiškus baldus, techniką.

Kiekviena išvyka palieka neišdildomų įspūdžių, plečia mūsų akiratį, moko bendrauti. Būdami svečioje šalyje galėjome pritaikyti įgytas užsienio kalbų žinias.

Kamilė Paulauskaitė, 8 b klasės mokinė